București, 13 martie 2017 – ROMSLOT ia atitudine în privința publicității pentru jocurile de noroc și îndeamnă industria la auto reglementare și la evitarea exceselor de promovare, invitând membrii industriei la discuții aplicate pe această temă.
Prezent în cadrul Conferinței Române de Gambling, care a reunit recent reprezentanții acestui sector, Sorin Georgescu, Secretar General al ROMSLOT, a deschis discuția asupra rolului publicității în industria jocurilor de noroc atrăgând atenția asupra promovării excesive practicată în prezent atât în landbased, cât în online. Pe parcursul discursului său, acesta a avertizat că promovarea excesivă și lipsită de responsabilitate a activităților landbased și online poate conduce la apariția unor măsuri legislative excesive.
România se bucură în prezent de o legislație relaxată, iar faptul că publicitatea la jocurile de noroc se poate difuza la Radio și TV pe orice interval orar, că fațadele sălilor de joc sunt opulente, cu reclame luminoase imense și că publicitatea în mediul online nu are nicio restricție, nu va ajuta industria doar în atragerea mai multor consumatori ci, dimpotrivă, va atrage după sine și reacții negative, alimentând și mai mult opinia publică, destul de reticentă și adeseori ostilă acestei industrii.
În această perioadă, în Parlament se află în dezbatere un proiect de lege care propune interzicerea totală a publicității la jocurile de noroc, limitând-o la spațiile în care se organizează asemenea jocuri și în revistele de specialitate. Chiar dacă proiectul este pe cale de a fi respins, ROMSLOT avertizează că o nouă propunere restrictivă poate apărea oricând și că soluția cea mai eficientă de prevenire a apariției unor măsuri legislative extreme este autoreglementarea și păstrarea unei viziuni responsabile asupra tuturor aspectelor legate de această industrie.
Reglementările privind publicitatea pentru jocurile de noroc în Uniunea Europeană, cât și în alte state, variază foarte mult, de la măsuri extrem de drastice, până la unele mai puțin severe. Spre exemplu, în Spania, publicitatea pentru acest sector este permisă la TV numai în intervalul 10PM – 6AM. În Australia, atât pentru online, cât și landbased, publicitatea la jocurile de noroc este reglementată de fiecare provincie, existând parametri foarte stricți, printre care se numără inclusiv interzicerea oricărei expresii care ar putea induce ideea probabilității de a câștiga ușor (ex: “Este ușor să câștigi la…”). Indiferent de formă însă, publicitatea la jocurile de noroc ridică critici, existând chiar și țări în care au fost implementate campanii anti-jocuri de noroc (“I hope Germany wins–my dad bet all my savings on them”).
Propunerea ROMSLOT privind autoreglementarea a fost îmbrățișată și de Președintele Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc, doamna Odeta Nestor, prezentă la eveniment. Cu această ocazie, ROMSLOT a lansat o invitație la consultări aplicate către toți actorii din acest sector pentru a putea defini mai clar maniera în care publicitatea pentru jocurile de noroc ar trebui să fie responsabil reglementată.
“România a făcut evoluții semnificative în materie de legislație și are una dintre cele mai moderne reglementări europene. Printr-un cod de autoreglementare, România poate să devină un reper pentru reglementarea publicității la nivel european, demers care ar sprijinii industria, atât în interactiunea cu autoritățile, cât și cu media, publicul larg și consumatorii“, a subliniat Sorin Georgescu, Secretar General al ROMSLOT.
În cadrul conferinței, ROMSLOT a mai inițiat o discuție importantă pe marginea Programului Joc Responsabil pe care asociația îl susține de peste șase ani, un program cu acoperire națională care răspunde atât nevoilor jucătorilor cât și stabilității industriei. “Dezvoltat de peste patru ani împreună cu Romanian Bookmakers, programul a trecut la o nouă etapă prin extinderea acestuia la nivelul industriei. Asociația Rombet s-a alăturat demersului de autoreglementare și împreună dorim să dezvoltăm în continuare programul pentru a putea răspunde cât mai bine provocărilor pieței și dinamicii industriei“, subliniază Viorela Rădoi, Directorul Executiv al ROMSLOT.
În cadrul evenimentului, aceasta a prezentat coordonatele generale avute în vedere pentru dezvoltarea programului pentru anul acesta, printre care se numără partea de terapie, divizia de online, mijloacele de promovare ale programului în săli, dar și relaționarea cu mass-media și instituțiile publice.
Aflată la cea de-a șaptea ediției, Conferința Română de Gambling (CRG7) a reunit reprezentanți ai industriei locale a jocurilor de noroc, aducând la aceeași masă a discuțiilor reprezentanți ai tuturor părților active pe acest segment: asociații, autorități locale sau reprezentanți ai mediului privat.
Despre Asociația ROMSLOT
Cu o experiență de peste 6 ani, ROMSLOT reunește operatori și producători din industria jocurilor de noroc de tip slot-machine, cărora le reprezintă interesele în fața instituțiilor statului și derulează acțiuni pentru promovarea unei imagini corecte a industriei. Demersurile asociației sunt îndreptate spre protejarea industriei și a membrilor săi prin acțiuni ancorate permanent atât la dinamica schimbărilor din industrie și din mediul legislativ, cât și la exigențele consumatorului și reputația industriei. În cadrul asociației se acționează pe baza deciziilor democratice luate de membri și respectând întodeauna criteriile de etică aflate în acord cu rigorile europene.