Romanii participa la jocurile de sloturi pentru distractie si socializare

La initiativa ROMSLOT, GfK Romania a realizat în premiera pe piata autohtona o cercetare de piata dedicata jocurilor de sloturi din Romania. Studiul arata ca 3% dintre romani participa la jocurile de tip slot – machines si ca acestia asociaza sloturile cu beneficii precum socializare, distractie, relaxare, placerea jocului si castig. Conform statisticilor internationale, numarul participantilor la joc în alte tari europene este de peste 4 ori mai mare, în Marea Britanie, 13% din populatie participand la jocurile de sloturi în 2010.

Este pentru prima oara în istoria industriei organizatorilor de sloturi din Romania cand ne supunem unui audit transparent realizat de o institutie de cercetare. Rezultatele sunt cu atat mai importante, cu cat ele ofera o imagine clara, analitica si reprezentativa la nivel national asupra pietei jocurilor de noroc din Romania si mai exact asupra jocurilor de sloturi.“, a declarat Dan Iliovici, Director Executiv ROMSLOT.

Studiul prezinta atat rezultate ce fac referire la numarul jucatorilor si la frecventa participarii la joc, cat si date despre atitudini, perceptii si comportament de joc.“, a adaugat Dan Iliovici.

Numarul jucatorilor si frecventa participarii la joc

Conform cercetarii realizate de GfK Romania, 3% dintre romani au participat în ultimul an la jocurile de sloturi si doar 1% dintre acestia participa saptamanal la joc. Comparativ, la LOTO joaca 20% dintre romani, cu o incidenta saptamanala de 5%, în timp ce la pariuri sportive au jucat în ultimul an 6%, procentul celor care au participat saptamanal ridicandu-se la 3%.

Jocurile de carti (poker si black jack) sunt practicate de 3% dintre romani, 1% participand saptamanal la joc. Jocurile de noroc online sunt preferate de 3% dintre romani, la acestea participand saptamanal la joc 2% din populatia adulta a tarii. Ruleta din cazinourile live este preferata de mai putin de 1% din populatia tarii. Frecventa participarii la joc difera în functie de suma de bani disponibila, prieteni, stare, dar si obisnuinta.

Cercetarea a relevat si ca, la nivel national, au participat la joc, la aparate mecanice 6% dintre barbati si 1% dintre femei. Din punct de vedere al mediului de provenienta al participantului la joc, sloturile sunt preferate de 4% din populatia mediului urban si 2% din populatia mediului rural. Studiul a aratat si faptul ca 6% dintre romanii cu varsta cuprinsa între 18 si 34 de ani si 1% din populatia de peste 35 de ani au participat în ultimul an la jocuri de sloturi.

Profilul jucatorului la sloturi

Conform studiului, jucatorii de sloturi sunt într-o proportie de 92% barbati si au o varsta medie de 29 de ani. Numarul mediu de persoane din gospodaria participantilor la joc este de 3, 60% dintre acestia lucreaza full – time, 65% sunt necasatoriti, 84% au internet în gospodarie si 74% nu au niciun copil în gospodarie.

De asemenea, venitul personal mediu lunar al participantului la jocurile de sloturi este de 1274 Ron, în timp ce venitul mediu pe gospodarie este de 2178 Ron pe luna.

Atitudini, perceptii, comportament de joc

În ceea ce priveste perceptia asupra jocurilor de noroc, jucatorii romani asociaza sloturile cu beneficii precum socializare, distractie, relaxare, placerea jocului si castig. Jocurile de slot – machines sunt cel mai puternic asociate cu socializarea si petrecerea timpului liber si mai putin cu riscul si adrenalina, în timp ce ruleta si jocul de carti sunt cel mai puternic asociate conceptului clasic de joc de noroc. Acesta presupune o zona accentuata de hazard si risc, dar si control emotional si concentrare.

Percepand jocurile de sloturi ca un mod placut de petrecere a timpului liber, participantii la joc vin în proportie de 55% alaturi de prieteni, cunostinte sau rude în salile de joc sau vin singuri, dar îsi petrec timpul alaturi de alti jucatori. Printre persoanele care vin însotite în sala de joc este mai probabil sa întalnim tinerii sub 24 de ani, utilizatori de internet, femeile, persoanele necasatorite, precum si pe cele fara copii. Printre criteriile de alegere a salilor de joc se numara apropierea de casa, atmosfera placuta, recomandarea prietenilor, obisnuinta, posibilitatea participarii la mai multe tipuri de joc, dar si premiile de tip jackpot.

Studiul a fost realizat în perioada octombrie – noiembrie 2012 si a constat într-o cercetare calitativa, o cercetare reprezentativa la nivel national de tip Omnibus (N=1091) si o cercetare prin Exit – Interviuri (N=855).

Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, cu peste 11.000 de experti, în 100 de tari, care se dedica zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului în care oamenii traiesc, gandesc si cumpara. Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania este, de peste 10 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de aproape 11 milioane euro în 2011.

Meniu