În numărul de martie al revistei Casino Magazine, ROMSLOT vorbeşte despre era profitului responsabil. Citiţi materialul integral mai jos:
Cu o gândire strategică, proiectată pe termen lung, specialiştii Asociaţiei Organizatorilor de Sloturi din România, ROMSLOT, au elaborat o analiză a celor mai importanţi factori de care trebuie să ţină cont piaţa jocurilor de noroc în anul 2016.
“Am identificat 7 factori, ce formează harta forţelor ce vor influenţa industria de gaming în 2016. Sunt 7 cuvinte cheie, esenţiale pentru dezvoltarea unui business corect , cu perspective de viitor. Fiecare om de afaceri ar trebui să se ghideze după acestea în anul 2016.“, a declarat Viorela Rădoi, Director Executiv ROMSLOT.
Forţele care influentează industria de gaming în 2016 – un concept ROMSLOT:
Parteneriat – Credem cu tărie că pentru dezvoltarea unui legislaţii clare şi aplicabile, dar şi pentru o corelare a legislaţiei specifice cu alte prevederi legislative, este nevoie de o comunicare directă între mediul de afaceri şi autorităţi şi de un parteneriat la nivel de industrie. Putem lua ca exemplu cazurile în care o bună comunicare cu decidenţii politici, prin intermediul căreia aceştia au înţeles specificităţile pieţei jocurilor de noroc, a dus la înlăturarea unor prevederi legislative inaplicabile, cum a fost cazul biletelor de intrare sau a taxării jucătorilor. Totodată, în momentul de faţă, industria de pariuri se confruntă cu o situaţie în care este nevoie de o corelare a intrepretării veniturilor operatorilor, fiind necesar ca autorităţile statului să ţină cont de legislaţia specifică. Mai mult, nu trebuie să uităm că problemele de imagine ale pieţei jocurilor de noroc reprezintă principalul factor care generează presiune legislativă, de aceea este necesară păstrarea unui dialog constant şi consistent cu autorităţile şi decidenţii politici pentru ca aceştia să înţeleagă specificul industriei noastre.
Reputaţie – În contexul în care industria jocurile de noroc se confruntă cu o serie de ameninţări mediatice ce vizează cazuri izolate ce sunt ulterior generalizate există riscul ca această pată de imagine să se răsfrângă asupra industriei per ansamblu. Două astfel de exemple recente sunt ştirile despre piaţa neagră si cazurile de încălcare a legii, din ultima perioadă, din judeţele Sălaj şi Botoşani. De aceea este nevoie de unitate şi implicare la nivelul întregii pieţe pentru a schimba modul în care sunt privite jocurile de noroc. Trăim într-o economie a reputaţiei, iar reputaţia unei industrii depinde de cât de mult se implică fiecare organizator în viaţa comunităţii, fiind de datoria fiecăruia să ajute la construirea unei imagini pozitive. În cadrul ROMSLOT, există o preocupare constantă pentru îmbunătăţirea reputaţiei pe care piaţa de gambling o are şi asocierea acesteia cu industria de entertainment. Asociaţia a depus eforturi considerabile în acest sens, de la cercetări de piaţă, la campanii de educare a decidenţilor politici şi a presei, până la campanii de imagine cu cei mai cunoscuţi bloggeri din România.
Online – Jocurile de noroc online nu reprezintă o noutate în sine, noutatea fiind dată însă de reglementarea acestui segment. Astfel, este nevoie să vedem cum dezvoltăm sănătos acest tip de jocuri. Totodată, operatorii deja existenţi trebuie să cântărească oportunităţile şi să îşi adapteze business-urile în funcţie de trendurile pieţei.
Flexibilitate – Noile reglementări legislative au generat o reaşezare a pieţei. Apariţia normelor aduce şi ea stabilitate, însă este nevoie ca oamenii de afaceri să îşi regândească strategia de business în funcţie de modificările impuse de noul cadrul legislativ. Flexibilitatea se traduce prin capacitatea de adaptare la schimbare şi la dinamica unei industrii în continuă schimbare, cum este cea a jocurilor de noroc.
Informaţie – Se ştie că informaţia înseamnă putere. De aceea, în cadrul ROMSLOT încercăm tot timpul să fim foarte bine informaţi, monitorizând în timp real proiectele de lege şi anticipând evoluţia contextului politic, social şi economic. La nivel de business, accesul la informaţie este vital pentru dezvoltarea şi continuitatea afacerii.
Transparenţă – Transparenţa este una dintre principalele valori de bază ale asociaţiei noastre, în funcţie de care ne-am ghidat de-a lungul timpului şi pe care ne-am asumat să promovăm. Este însă nevoie de transparenţă la nivelul întregii industrii pentru a putea proiecta o imagine corectă, pe baza căreia se poate construi o reputaţie pozitivă a pieţei jocurilor de noroc.
Toate aceste forţe duc către un indicator economic esenţial pentru orice business, pe care orice om de afaceri şi-l doreşte: PROFIT! Anul 2016 poate fi anul profitului. Însă, este important să nu uităm un aspect, daca se doreşte o continuitate a acestuia şi în 2017 şi nu numai. Organizatorii de jocuri de noroc trebuie să îşi trateze afacerea cu foarte mare RESPONSABILITATE.
Responsabilitatea reprezintă cea de-a 7a forţă care va influenţa industria de gaming din România, ce nu trebuie privită doar ca un trend de urmat, trebuie să fie principiul după care se ghidează fiecare operator de jocuri de noroc. Este nevoie de o viziune responsabilă atât la nivelul fiecărei afaceri, cât şi la nivel de comunitate, care să reprezinte o conjugare a acțiunilor industriei alături de autoritățile și specialiști deopotrivă. Să luăm exemplul programului “Joc Responsabil”, pe care îl dezvoltăm alături de partenerii noştri de la Romanian Bookmakers. Acesta a devenit modelul cel mai urmat de către industrie în combaterea problemelor de joc, fiind o dovadă sinceră a responsabilităţii asumate.
Dacă ne dorim un business care să reziste în timp, acesta trebuie să promoveze o experiență frumoasă în sălile de jocuri şi să se bazeze pe clienţi satisfăcuţi, care joacă doar pentru distracţie, nedepăşind sumele alocate acestei activităţi. Un comportament responsabil al industriei se va reflecta asupra întregului climat social care va duce inclusiv la reducerea presiunilor mediatice și va preîntâmpina apariția amenințărilor legislative. Este nevoie ca industria de gaming din România să intre în era PROFITULUI RESPONSABIL.
Sursa articolului: Casino Life & Business Magazine